dotycząca przetwarzania danych osobowych kontrahentów Terramar Spedycja Międzynarodowa Sp. z o.o.

Podstawą prawną przetwarzania państwa danych osobowych jest:
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
– zwane dalej „RODO” lub „rozporządzeniem”

1. Administrator danych osobowych

Administratorem państwa danych osobowych jest: Terramar Spedycja Międzynarodowa Sp. z o.o. ul. Rotterdamska 3 81-337 Gdynia NIP: 5860103386, osobą reprezentującą administratora jest prezes zarządu Terramar Spedycja Międzynarodowa Sp. z o.o. Spółka nie powołuje inspektora ochrony danych osobowych.
Skontaktować się z Administratorem danych możecie Państwo:
► Pod adresem mailowym: kodo@terramar.pl,
► Telefonicznie: 58 627 48 53

2. Cel i podstawa prawna przetwarzania

Państwa dane osobowe będą przetwarzane, gdy jest to niezbędne do:
a). zawarcia i wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), w szczególności do świadczenia usług spedycyjnych,
b). wypełnienia przez administratora ciążących na nim obowiązków prawnych wynikających z prawa polskiego lub z prawa Unii europejskiej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
c). wypełnienia celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), za które uznaje się między innymi: dokonywanie rozliczeń, dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, stosowanie systemów kontroli wewnętrznej, działania marketingowe, w celach archiwalnych i statystycznych.

3. Rodzaje przetwarzanych danych

Przetwarzamy wyłącznie dane zwykłe i potrzebne do współpracy, takie jak:
► imię i nazwisko,
► stanowisko służbowe
► numer telefonu i adres e-mail,
► inne dane, dobrowolnie i świadomie przekazane przez każdego z Państwa niezbędne do nawiązania współpracy
Nie przetwarzamy szczególnych kategorii danych osobowych (tzw. danych wrażliwych).

4. Źródło pochodzenia danych osobowych

Dane osobowe uzyskujemy od Państwa firmy lub bezpośrednio od każdego z Państwa. Trafiają do nas w otrzymywanej od Państwa korespondencji papierowej i mailowej, występują w dokumentach takich jak zamówienia, umowy czy faktury. Źródłem pochodzenia danych mogą być rozmowy telefoniczne i spotkania biznesowe. Czasem korzystamy z oficjalnej, publicznie dostępnej Państwa strony internetowej.

5. Odbiorcy danych

Pani/Pana dane osobowe trafiają bezpośrednio do:
a) upoważnionych pracowników Terramar Sp. z o.o.
W razie potrzeby dane mogą być przekazywane także innym podmiotom, to jest:
b) instytucjom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych na mocy obowiązującego prawa (np. kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi pocztowe, podmioty świadczące usługi finansowe)
c) innym odbiorcom, gdy jest to niezbędne do realizacji konkretnego celu (np. kierowcom, kurierom)
Nie przekazujemy danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

6. Okres przechowywania danych

Dane osobowe mogą być przez nas przetwarzane tylko w okresie niezbędnym do realizacji umowy, a po tym czasie przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń jednej ze stron. Wiążące są przepisy Ustawy o rachunkowości, które nakazują przechowywanie dokumentów księgowych przez co najmniej 5 lat.

7. Prawo dostępu do danych

Każdy z Państwa ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz, w uzasadnionych przypadkach, możliwość ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia, lub do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych do innego podmiotu. Dane mogą
być udostępnione w siedzibie spółki Terramar Sp. z o.o.. Ponadto można zwrócić się do nas z wnioskiem o sporządzenie i przekazanie kopii.

8. Prawo wniesienia skargi

W uzasadnionych przypadkach przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, czyli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9. Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Terramar Sp. z o.o. nie stosuje profilowania. Określenie to oznacza zautomatyzowany proces przetwarzania danych, mający na celu ocenę osób pod kątem ich przewidywanych zachowań.
Terramar sp. z o.o. nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

10. Wymóg podania danych

Przetwarzanie wymienionych wcześniej danych osobowych do celów związanych ze współpracą handlową nie wymaga Państwa zgody. Podanie danych osobowych jest zawsze dobrowolne niemniej jednak konieczne do zawarcia i realizacji umowy z Administratorem.

11. Prawo do cofnięcia zgody

Jeżeli uzyskamy dane, których przetwarzanie wymaga zgody i taką zgodę otrzymamy, ma Pani/Pan prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie. Potem dane osobowe nie będą już przez nas przetwarzane.

12. Pliki cookies

Strona korzysta z tzw. ciasteczek w celu prawidłowego działania wszystkich jego funkcji (nasze pliki cookies) oraz z plików cookies innych usługodawców dostarczających informacje analityczne i statystyczne (np. Google Analytics), marketingowych (np. Getresponse), którzy mogą mieć do nich dostęp. Możecie Państwo dokonać zmian w zakresie plików cookie w swojej przeglądarce, a brak takich zmian traktujemy jako zgodę na korzystanie z cookies.
W celu prawidłowego działania serwisu korzystamy z technologii plików cookies, tzw. ciasteczek, czyli małych pakietów informacji, które zapisywane są na Państwa urządzeniu, zależnie od ustawień Państwa przeglądarki.

Koordynator Ochrony Danych
Dariusz Ceranowski