Transport morski stanowi aż 80-90% przewozów między Chinami a Polską. Dzieje się tak ze względu na:
– niskie koszty
– elastyczność w przewożeniu różnorodnych ładunków.

Za pomocą frachtu morskiego możemy przewozić m. in. towary:
– w kontenerach – zapełniając cały kontener FCL (Full Container Load ) lub gdy mamy mniej towaru – jego część LCL (Less Container Load),
– ponadgabarytowe lub ciężkie  ,
– masowe – np. chemikalia przemysłowe, dodatki paszowe ,
– produkty wymagające specjalnych warunków takie jak żywność , czy ładunki niebezpieczne.

Uwaga – Jeszcze przed zakupem towaru w Chinach warto skontaktować z polskim spedytorem, aby wybrać najkorzystniejsze warunki dostawy, które zapisywane są w treści umowy zakupu.
Warunki te są określane wg formuł Incoterms.

Dla polskich importerów zdecydowanie zalecane są warunki FOB, dzięki którym jest:
➡ taniej – macie możliwość wyboru najtańszej oferty przewozu,
➡ bezpieczniej – Wy wybieracie ubezpieczenie i jego zakres,
➡ wygodniej – Wy decydujecie, kiedy i do jakiego portu przypłynie Wasz towar.

Przebieg realizacji dostawy:
– po otrzymaniu zlecenia od importera na organizację transportu, spedytor (czyli my) kompletuje i weryfikuje dokumenty transportowe (opisane w 3 części naszej serii Eksperci Logistyki Odpowiadają),

– następnie za pośrednictwem naszego agenta w Chinach składamy u armatora, (firmy, która dysponuje statkiem) tzw. booking, czyli zgłaszamy towar do przewozu,

– otrzymujemy wtedy „routing order” czyli potwierdzenie przyjęcia towaru do transportu statkiem,

– prawidłowym zakończeniem tego etapu jest załadunek towaru na statek,

– po przypłynięciu statku do portu docelowego kontener z towarem jest wyładowywany na plac portowy,

– następnie przy pomocy Agencji Celnej należy odprawić celnie towary i opłacić należności celno-podatkowe,

– w celu odroczenia płatności za cło i podatek towar można złożyć w magazynie czasowego składowania lub w składzie celnym (np. w naszych magazynach w Porcie Gdynia i w Porcie Gdańsk),

– wtedy importer może zlecić przetransportowanie towaru do miejsca docelowego w dogodnym dla siebie terminie, co więcej ładunek może zostać pobrany w całości bądź w partiach,

– po dokonaniu końcowej odprawy celnej spedytor organizuje transport lądowy (najczęściej samochodowy) do miejsca docelowego.

Wadą jest transportu morskiego jest czas przewozu – podróż z Chin do Polski trwa średnio 6-7 tygodni.

Szybszą alternatywą jest:
– transport kolejowy – trwa ok 3 tygodnie – jest jednak droższy,
– transport lotniczy – trwa do 5 dni – jest najdroższy i stosuje się go zwykle do przewozu małych ilości drogich towarów.

 

Podgląd zdjęcia

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić: nasza oferta

Masz pytanie? Skontaktuj się!

    Zapytaj nas bez żadnych zobowiązań.
    Odpowiemy pisemnie lub oddzwonimy jeśli wolisz kontakt telefoniczny.

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.